Category Archives: Uncategorized

Rawat Kulit Wajah Menggunakan buah Kakadu

Korang tahu tak yang buah Kakadu merupakan buah yang paling tinggi kandungan Vitamin C? “Okay, jadi apa kaitan buah kakadu, Vitamin C dengan kulit wajah kita?” Buah Kakadu merupakan buah yang mengandungi Vitamin C paling tinggi di dunia iaitu 100 kali ganda lebih banyak berbanding kandungan Vitamin C dalam buah Oren! Hebat kan buah Kakadu? […]

Kenapa Pentingnya Toner?

Ramai yang belum tahu kenapa pentingnya toner kan? Toner merupakan salah satu produk skincare yang berfungsi untuk mengawal level pH kulit wajah kita. Apa maksudnya mengawal pH? Sebelum tu, jom kita ketahui langkah asas rutin penjagaan kulit wajah. 1. Cleanser 2. Toner 3. Serum 4. Moisturizer 5. SPF Toner kebiasaannya dipakai pada langkah kedua selepas […]

KULIT KUSAM? Macam mana nak hilangkan?

Siapa kat sini ada masalah kulit kusam? “Eh jap. Kulit kusam tu mcam mana eh?” Kulit kusam tu ialah kulit wajah yg nampak gelap, tak glowing dan tak nampak segar. Kulit kusam ni biasanya berpunca akibat pemakanan yg tak seimbang, kurang tidur, stress atau tidak mengamalkan rutin penjagaan kulit wajah dengan betul. “Boleh ke nak […]

KENALPASTI JENIS-JENIS JERAWAT DI WAJAH ANDA!

Jerawat merupakan masalah yg pasti pernah dialami oleh hampir semua orang. Uols mesti pernah ada jerawat jugak kan? 😉 Kebiasaannya, masalah jerawat ni muncul apabila liang2 pori tersumbat dengan minyak, kotoran dan sel kulit mati. Masalah jerawat ni juga boleh terjadi akibat persekitaran yg kurang bersih yg boleh mengakibatkan bakteria terlekat pada kulit wajah. Jerawat […]

×