Category Archives: Tips Kecantikan

Apa itu Serum?

“Apa itu serum?” Serum merupakan salah satu skincare produk yang khusus untuk memperbaiki masalah-masalah kulit seperti jerawat, parut, jeragat, kulit kusam dan ada juga direka khas untuk anti-aging dan untuk mengekalkan kesihatan kulit wajah. Bergantung kepada bahan yang terkandung dalam serum tersebut. Sebab itu lah korang kena semak dahulu ingredients yang terdapat dalam sesuatu produk […]

Tekstur Kulit Tak Sekata. Normal ke?

Tak dapat dinafikan bahawa ramai golongan wanita yang mengimpikan tekstur kulit yang sihat dan licin macam tomato tanpa liang pori yang besar, parut jerawat, jeragat dan sebagainya. Sumber imej: https://www.bodyshapingclinic.com/ Untuk pengetahuan korang, tekstur kulit tak sekata ini adalah satu perkara yang normal! Dan ianya berpunca daripada beberapa faktor antaranya ialah keturunan, persekitaran, cara pemakanan, […]

5 ALAT VIRAL UNTUK KECANTIKAN WAJAH

Tidak dapat dinafikan bahawa ramai yang sanggup berbelanja untuk mendapatkan wajah yang sihat dan cantik khususnya bagi golongan wanita. Pada zaman era globalisasi sekarang ni, alat untuk kecantikan mula dicipta seperti cendawan tumbuh selepas hujan. Namun, alat elektronik untuk kecantikan ini kebiasaannya berharga ratusan ringgit. Malah ada juga yang boleh mencecah sehingga ribuan ringgit untuk […]

PENTING KE SUNSCREEN/SUNBLOCK NI?

Untuk pengetahuan uols, sunscreen ni sangat penting dan merupakan skicare yang WAJIB dalam penjagaan harian kulit wajah kita. Lagi lagi kita yang duduk di Malaysia. Sunscreen ni mempunyai banyak kelebihan selain dari elak kulit dari terbakar akibat sinaran cahaya matahari. “Kenapa sunscreen ni penting?” Elak untuk kulit sunburn/ kulit gelap Elakkan pertumbuhan jeragat Kurangkan garis […]

Cara Kenalpasti Skincare Yang Sesuai Dengan Kulit Wajah Anda

“Macam mana nak tahu skincare mana yang sesuai dengan kulit muka kita?” Sebelum beli sesuatu produk, kita mestilah ikut langkah2 ni: 1) Kenalpasti jenis kulit muka Perkara yang pertama sekali uols kena buat ialah kenalpasti jenis kulit muka uols ni apa. Kulit muka kita ada 5 jenis iaitu normal, berminyak, kering, kombinasi dan juga sensitive. […]

Jeragat

“Apa itu jeragat?” Jeragat merupakan bintik-bintik kecil yang bewarna lebih gelap dari kulit wajah kita. Jeragat yang kecil boleh membesar dan khuatir akan bercantum dengan jeragat yang lain di mana ianya akan menyebabkan jeragat akan kelihatan dengan lebih jelas. “Macam mana saya boleh ada jeragat?” Punca utama jeragat berlaku adalah disebabkan kulit wajah kita yang […]

TIPS ELAK JERAWAT AKIBAT PEMAKAIAN TOPENG MUKA

Bila sebut mengenai topeng muka ni kan, uols tahu tak pemakaian topeng muka dalam tempoh yg lama boleh menyebabkan kulit wajah mengalami masalah! Contohnya mcm kemerahan, gatal-gatal, ruam atau pun jerawat. Kalau uols pernah mengalami masalah mcm ni akibat pemakaian topeng yg lama, uols boleh try tips yg kita nak kongsikan kat artikel kali ni. […]

MEERACLE is Leading The Way, names Sharifah Itasha Jamalullai as the new CEO.

MEERACLE would like to congratulate Puan Sharifah Itasha Jamalullai as our newly appointed Chief Executive Officer, effective June 3, 2020. The exciting news was announced by MEERACLE Chairman himself, YM Raja Mohd Nasrullah Haziq in which he shared that despite the current world issue, 2020 is the best year for MEERACLE to grow far and […]

×